Home Kenniscentrum Garantie & voorwaarden
Garantie & voorwaarden
Garantiebepaling
Bij DHK.nl zorgen we ervoor dat alle producten die wij leveren van topkwaliteit zijn. Daarom krijg je bij ons standaard 5 jaar kwaliteitsgarantie op kozijnen, deuren, schuifpuien en dakramen. Hiermee ben je verzekerd van goed werkende producten én uitstekende service, ook na je aankoop!
Wil je jouw nieuwe kozijn of pui in topconditie houden? Zorg ervoor dat je ze minstens één keer per maand schoonmaakt met lauw water en een zachte doek (vermijd schurende schoonmaakmiddelen!). Smeer daarnaast de bewegende delen, zoals scharnieren, twee keer per jaar in met een siliconenspray.
Garantievoorwaarden
- DHK.nl geeft als leverancier van kunststof kozijnen een kwaliteitsgarantie van 5 jaar op de duurzaamheid en kleur van de profielen en de duurzaamheid van de verbindingen.
- Voor de goede en vlotte werking van het beslag krijgt u bij ramen 3 jaar en deuren 2 jaar garantie.
- Voor de dichtheid van het glas geldt een garantieperiode van 5 jaar. Deze garantie heeft betrekking op onze kunststof kozijnen van het merk Aluplast en Gealan.
De garantievoorwaarden hebben géén betrekking op:
Niet inbegrepen in de garantie is:
- Gebreken en klachten die na afloop van de garantieperioden (5 jaar) komen niet meer in aanmerking voor garantie.
- Barsten ten gevolge van gebruik en kleine mankementen die geen invloed hebben op het gebruik
- DHK.nl is niet aansprakelijk voor mankementen als gevolg van een verkeerde montage,
- Het (verkeerd) afstellen en onderhoud van de kunststof kozijnen en deuren,
- Dauwvorming in en op glas,
Let op: UITWENDIGE SCHADE AAN GLAS EN PROFIELEN DIENT TE WORDEN GEMELD BINNEN EEN PERIODE VAN 14 DAGEN NA UW AANKOOP.
Aanspraak maken op garantie
De garantieprocedure wordt uitgevoerd en afgehandeld door ons partner-montagebedrijf. Dit bedrijf is ook verantwoordelijk voor de juiste afstelling van de vensters. Eventuele mankementen worden door deze hersteldienst zo snel mogelijk opgelost, doorgaans binnen 30 dagen na het indienen van de garantieaanvraag. In overleg met de klant kan deze termijn worden aangepast.
Om de werkzaamheden soepel te laten verlopen, vragen we onze klanten vooraf de herstelwerkzaamheden alle extra onderdelen die niet bij de levering inbegrepen waren, zoals jaloezieën, rolgordijnen en andere accessoires, te verwijderen. Zo kunnen onze monteurs direct en efficiënt aan de slag.
Heb je vragen over de garantieprocedure of wil je aanspraak maken op garantie? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!
Kom je er toch niet uit?
Neem contact met ons op! Uiteraard helpen wij je graag verder. We zijn telefonisch bereikbaar op 043 7200819, Whatsapp ons op 06 28470523 of mail ons op [email protected]